הנה 5 דברים שלא ידעתם על מנועי DC
מנועי DC הינם מנועים נפוצים ופופולאריים המשמשים אותנו במגוון רחב של שימושים שונים בחיי היום – היום. ניתן היום למצוא בשוק סוגים שונים של מנועים אלו, כולל מנועים עם או ללא מברשות. לשני הסוגים יש את היתרונות והחסרונות שלהם, לכן מומלץ להכיר אותם על מנת להבין מהו המנוע המתאים ביותר למטרה שלכם.
מנועי DC עם מברשות – נקודות חשובות שכדאי להכיר
לוונשטיין טכנולוגיות מסבירים כי מנועים מסוג זה מסוגלים לבצע את פעולת הסיבוב הרצויה, באמצעות תהליך הנקרא קומוטציה. תהליך זה כולל למעשה את הפיכת הקטבים של האלקטרו מגנט המצוי בסלילי המנוע, אשר מלופפים מסביב לציר. כתוצאה מכך, הסלילים דוחים את המגנט אשר מקובע לסטטור, באמצעות שימוש במברשות שממוקמות על טבעות העוגן. פעולה זו מתבצעת על בסיס קבוע ורציף, והיא זו שמאפשרת למעשה את פעולת המנוע.
מנועי DC ללא מברשות – מאפיינים ותכונות שכדאי להכיר
לעומת מנועי די סי עם מברשות, מנועי די סי ללא מברשות מצליחים לבצע את אותה הפעולה בדיוק, רק בשיטה אלקטרונית. הדבר מהווה יתרון עצום, היות ובפעולה מסוג זה לא נוצרים הפסדי חום או הפסדי חיכוך כתוצאה מפעולת המברשות. כמו כן, אין צורך לבצע טיפולי תחזוקה שוטפים למנוע או להחליף את המברשות אחת לתקופה.
יתרון נוסף הוא העובדה שהמנוע עובד בצורה הרבה יותר שקטה והרבה יותר חלקה, היות והוא אינו מייצר את פעולת החיכוך בין המברשות. מבחינת הנצילות של המנוע, מדובר על יתרון משמעותי, היות והנצילות גבוהה יותר ולכן מאפשרת להגיע להספקים משמעותיים יותר. מצד שני, על מנת להניע מנועי די סי ללא מברשות, יש צורך להשתמש בכרטיס אלקטרוני שיוכל לבצע את תהליך הקומוטציה. ללא כרטיס זה, המנוע לא יוכל לפעול. מדובר על חיסרון מסוים, היות ומנועי די סי עם מברשות אינם מחייבים רכישה של כרטיס אלקטרוני, ולמעשה מספיק לחבר אותם ל- 2 מוליכים ולספק כוח מתאים.
לסיכום, כאשר רוצים לרכוש מנוע יש צורך לשקול את דרישות המערכת. יש צורך לבחון גורמים שונים, כמו למשל רמת הדיוק ורמת האמינות של המערכת, אורך החיים הרצוי, רמת הרעש שהמערכת מייצרת וכדומה.