הסכם שיתוף במקרקעין – מה זה אומר?

הסכם שיתוף במקרקעין הוא חוזה שבמסגרתו שני צדדים או יותר מסכימים לחלוק את השימוש בשטח קרקע.  

הסכם שיתוף במקרקעין למגוון מטרות 

ישנם סוגים רבים ושונים של הסכמים שניתן לערוך, כולל הסכמי בעלות משותפת, שכירות וחכירה. הסכם שכירות הוא הסכם שבו צד אחד מעניק חזקה ושליטה בלעדית בנכס לצד אחר בתמורה לכסף או תמורה אחרת. המונח חכירה יכול להתייחס גם לתקופה שבה לבעל החכירה יש חזקה ושליטה בלעדית בנכס.

הסכמי שיתוף בקרקע הם סוג של הסכם שכירות המאפשר שימוש בקרקע למטרות חקלאיות. ישנם יתרונות רבים להסכם מסוג זה, כמו היכולת לחלוק משאבים ולהימנע מעימותים. דוגמה לכך תהיה אם יש לך חווה משפחתית ובנך רוצה להתחיל לעסוק בחקלאות בשטח שלו. בחתימה עמו על הסכם שיתוף בקרקע, היית מאפשר לו להשתמש באדמות שלך בזמן שהוא חקלאי. אתה עדיין הבעלים של הנכס ותוכל להשתמש בו בעצמך כאשר אתה לא רוצה שהוא ישתמש בו.

בנוסף, הסכמי שיתוף בקרקע הם סוג של חוזה המאפשר לשני צדדים לחלוק חלקת קרקע אחת. הסכמים אלו יכולים לשמש למגוון מטרות, כגון שימוש משותף בקרקע לחקלאות, מרעה או ייעור. לא נדיר שההסכם ייחתם על ידי בעל החלקות הן על ידי מי שרוצה להשתמש בקרקע.

עוד על הסכמי מקרקעין באתר

מדוע צריך הסכם שיתוף במקרקעין

חשוב לבדוק עם עורך דין מתי כדאי לחתום על הסכם שיתוף קרקע? מתי אסור לחתום על אחד? מהן עוד כמה סיבות מדוע מישהו עשוי לרצות לחתום על אחד? הסיבה העיקרית לכך שאנשים ישקלו לחתום על הסכמים אלו היא בשל רצונם לשמור על בעלות על רכושם תוך שימוש בו עם אחרים. הם גם ייהנו מהקלות מס ומאחריות מופחתת לפציעות שעלולות להתרחש בנכס. כמה הסכמים כרוכים בהסכמת השוכר לתנאי הביטוח עבור הנכס שלו באתר. למידע נוסף  עו"ד אלעד ויסטוך

.

Blog Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בדקו – האם גם לכם מתאים לכתוב ספר?
תעשיית הספרים מתפתחת ומשתנה כל הזמן. בעבר, סופרים נדרשו לכתוב ספרים על נושאים שהם מכירים היטב. אבל...
קרא עוד »
אוג 01, 2022
אילו טיפולים יש לאבנים בכליות?
מי שסובל מאבנים בכליות יודע שמידי פעם הוא חווה כאב וןחוסר נוחות במוסן הפיזי. אבנים בכליות כשהן...
קרא עוד »
יול 19, 2020
מה זה דפוס משי ולמה הוא משמש
דפוס משי, הוא סוג של שיטת דפוס מיוחדת ומודרנית שבה עושים שימוש ברשת חוטים צפופים, ולאחר ההדפסה, עושים...
קרא עוד »
יול 07, 2021