ההבדל בין תאונת דרכים במסגרת העבודה או בנסיעה פרטית

תאונת דרכים יכולה להתרחש בכל רגע נתון, אך יש הבדל בין תאונת דרכים המתרחשת בזמן העבודה ובין תאונת דרכים המתרחשת בעת נסיעה פרטית. חשוב להדגיש כי לכם אין יכולת להשפיע על ההחלטה, ורק הביטוח הלאומי הוא זה שרשאי להחליט האם מדובר בתאונת דרכים רגילה או בתאונת עבודה. כמובן שמחובתכם לאסוף את כל ההוכחות הנדרשות על מנת להראות לגופים האחראים כי התאונה התרחשה בזמן העבודה ולא בזמן נסיעה פרטית.

מהו ההבדל העיקרי בין תאונת דרכים במסגרת העבודה ובין תאונת דרכים פרטית?

ראשית נעסוק בעניין הפיצויים שהנפגע אמור לקבל מיד לאחר תאונת הדרכים. כאשר מדובר על תאונת דרכים המתרחשת בעת נסיעה פרטית, הנפגע יהיה זכאי לקבל פיצויים אך ורק מאת חברת הביטוח – כמובן שאם מדובר על מספר נפגעים, כל אחד מהם רשאי לפנות אל חברת הביטוח שלו. 

כאשר מדובר על תאונת דרכים המתרחשת בזמן העבודה, הנפגע יהיה זכאי לקבל פיצויים גם מחברת הביטוח וגם מהמוסד לביטוח לאומי. הפיצויים מחברת הביטוח יהיה זהים לפיצויים שהנפגע היה מקבל אילולא היה בדרך לעבודה, בנושא הזה אין כל הבדל. גולת הכותרת מגיעה כאשר גם הביטוח הלאומי זוקף לזכותו של הנפגע פיצויים על אובדן כושר עבודה, בהתאם לחומרת הפציעה כמובן. אם לא די בכך, הנפגע יהיה זכאי לקבל תשלום על ימי העבודה אותם הוא מחסיר כתוצאה מהפגיעה.

חשוב להדגיש כי תאונת דרכים במסגרת העבודה יכולה להתרחש לא רק בזמן העבודה, אלא גם בדרך מהבית לעבודה או בדרך מהעבודה לבית. כמובן שבמקרה כזה תצטרכו להוכיח לוועדה של הביטוח הלאומי כי הייתם בדרככם לעבודה או בדרככם מהעבודה לבית. אך חשוב שתבינו כי גם במצב הזה מגיע לכם פיצוי, ואתם יכולים לדרוש אותו מהמוסד לביטוח לאומי.

על מנת שתוכלו לעמוד על הזכות שלכם, ולקבל את הפיצויים המגיעים לכם בהתאמת לחומרת הפציעה כמובן עליכם לשמור את כל המסמכים או כל התיעודים אשר מוכיחים את הטענות שלכם. בסופו של יום כאשר מדובר על מילה נגד מילה, יהיה לכם קשה מאוד לקבל את מה שמגיע לכם. אל תקלו ראש בנושא, התייעצו עוד היום עם עורך דין לייצוג נפגעי תאונות דרכים על מנת לקבל את הפיצויים שמגיעים לכם

Blog Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שיש פורצלן  – שדרגו את המטבח באיכות הגבוהה ביותר
שיש פורצלן הוא חומר מצוין לבעלי בתים המעוניינים לשדרג את מראה המטבח שלהם לאיכותי ביותר. זהו סוג של...
קרא עוד »
מרץ 23, 2023
מה שרציתם לדעת על הטלית
הטלית היא בגד יהודי מסורתי, הנלבש באופן מסורתי על ידי יהודים מאמינים לאורך כל הדורות. מדובר בבגד...
קרא עוד »
יול 12, 2022
כמה עולה אינטרנט של סלקום לפי מהירות
חברת סלקום התחילה את עשייתה בשנת 1994 ותופתעו לגלות כי היא נחשבת היום לחברת הסלולר הכי גדולה בישראל....
קרא עוד »
דצמ 26, 2021