מה הסוד לבחירת כריכה לספר

הכריכה היא המעטפת הראשונית וזהו הדבר הראשון שרואה הלקוח הפוטנציאלי, לכן הכריכה אמורה להיות מעניינת ומסקרנת כדי שלקוח זה ייקח את הספר לידיו, יקרא את המלל בגב הכריכה ויעלעל מעט בספר, כדי להחליט אם לרכוש אותו או לא.

הנראות של כריכת הספר

הנראות זו הכריכה אמורה להיות מסקרנת בגוונים שמושכים את העין, בציור יפהפה, בגרפיקה יצירתית או באיור שמעלה חיוך. כל אחד מהאלמנטים הללו ידרבן את הלקוח לאחוז בספר ולקרוא את מה שכתוב בגב הכריכה. השילוב של המלל עם כריכה יוצאת דופן הם שיכריעו אם לרכוש את הספר או לא.

זו הסיבה שבעת בחירת הכריכה מקדישים חשיבה רבה וסיעור מוחות לנושא האסתטיקה, לצבעים שיובילו את קו החשיבה ולגרפיקה שתביע חלק מהאירועים שקורים בספר. צריך להיות קשר הדוק בין העיצוב הגרפי לעלילה של הספר, הבזק של מסתורין או הנראות של אחד מגיבורי הסיפור אם מדובר בילד, מבוגר, או בעל חיים.

חומרי ייצור של כריכת הספר

קיימת חשיבות רבה גם לאיכותה של כריכת ספרים, מהי דרגת הקשיות של דף זה, כמה גרם נייר, אם נוח לאחוז בו, ספר בכריכה קשה או בכריכה רכה. מעניקים חשיבה גם לטקסטורה, שתהיה נעימה גם במגע וגם בעין, יש כריכות שהן חלקות ואחרות מעט מחוספסות, אפשר להפיק כריכה שהיא מבריקה ואחרת שהיא מאט.

כל העניין הוא ליצור את השילוב של ההבעה בין המראה של הכריכה ולתחושה שהיא יוצרת מול המסרים שמעביר המלל על הכריכה והסיפור כולו.

רק כריכה איכותית ומושכת, תיצור עניין וכך הלקוח ישקול את רכישת הספר. כל ספר אחר שלא יהיו בו התנאים הללו, הסיכויים שהלקוח יביט בו הם קלושים יותר.

רוצים לדעת איך מוציאים ספר לאור? אתם מוזמנים לבקר באתר של ספרי ניב הוצאה לאור

Blog Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כמה עולים שירותי תרגום לסינית?
אחד משירותי התרגום הפופולאריים ביותר כיום, לא רק בישראל אגב, הן שירותי תרגום לסינית או מסינית....
קרא עוד »
מאי 21, 2019
פינוי מחסן – המדריך המלא
כמעט לכל דירה בארץ יש גם מחסן. לעיתים אנו פשוט "זורקים" אליו חפצים להם איננו זקוקים. כך מחסן יכול...
קרא עוד »
אוק 12, 2021
חשיבות של המשחקים להתפתחות הילד
ילד חייב לשחק! אין ילד שמסוגל לגדול ולהתפתח מבלי להתנסות במשחקים שונים ומאתגרים. אז נכון שגם ילד שלא...
קרא עוד »
מאי 05, 2019