טיפול בשפכים תעשייתיים – כל מה שחשוב לדעת

טיפול בשפכים תעשייתיים הוא תהליך המשמש להסרת מזהמים מהמים. התהליך יכול לשמש לטיפול במים ולבקרת זיהום אוויר. התהליכים הנפוצים ביותר לטיפול בשפכים תעשייתיים הם חמצון, שקיעה, סינון והכלרה. חמצון הוא תהליך של חמצון מזהמים במים באמצעות גז חמצן.

שיקוע הוא תהליך של שיקוע מזהמים בנוזל או בשפשוף על ידי הפרדת הכבידה. סינון הוא תהליך של סינון מזהמים מתמיסה מימית על ידי העברתה דרך מצע סינון כגון חול או פחם פעיל. כלור הוא תהליך של הוספת גז כלור כדי להרוג מיקרואורגניזמים במים לפני שהוא נכנס למערכות הפצה

שומרים על הסביבה נקייה

תהליך טיפול בשפכים תעשייתי כולל שלושה שלבים: טיפול מקדים, טיפול ראשוני וטיפול משני. השלב הראשון בתהליך הוא טיפול מקדים הכולל הוצאת חלקיקים ומוצקים גדולים ממי השפכים. השלב השני הוא טיפול ראשוני שמסיר חלקיקים מרחפים וכמה תרכובות כימיות כמו אמוניה, חנקות ופוספטים. השלב האחרון הוא טיפול משני אשר מסיר את החלקיקים המרחפים שנותרו, תרכובות כימיות כמו כלור, כלוראמינים או חומרים אורגניים.

המטרה העיקרית של טיפול בשפכים תעשייתיים היא לשמור על איזון בין ייצור וצריכה של מים במפעל תעשייתי או בעיר. היא גם שואפת למזער את הזיהום במים עיליים על ידי מניעת כניסת חומרים רעילים לתוכם. ניתן לטפל בשפכים תעשייתיים באמצעות תהליכים ביולוגיים כמו בוצה פעילה או מיכלי שיקוע אך לא תמיד אלו יעילים בסילוק מלא של מזהמים עקב עומסים אורגניים גבוהים בזרם מי השפכים.

לייעוץ בנוא טיפול בשפכי היכנסו לאתר 

חשוב לתת למקצוענים לעשות את העבודה

טיפול בשפכים תעשייתיים הוא תהליך של סילוק זיהומים, עודפי חומרים מזינים ומזהמים אחרים ממי שפכים תעשייתיים. טיפול בשפכים תעשייתיים הוא תהליך מורכב הדורש מחקר רב כדי להבין את סוגי המזהמים השונים וכיצד הם מוסרים מהמים. זה גם כרוך בהרבה ניסוי וטעייה כדי למצוא את הפתרון הטוב ביותר עבור כל מקרה ספציפי. מידע נוסף באתר סוטוק

Blog Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מהי שמאות רכב?
מהי שמאות רכב? זהו תחום מקצועי שנועד לקבוע ערך של כלי רכב. השמאי הוא איש המקצוע שעבר קורס מקצועי שמקנה...
קרא עוד »
אוג 29, 2019
תעסוקה לכל המשפחה
אנשים רבים אוהבים לשחק משחקי חשיבה ומשחקי חברה שבהם אפשר לשחק עם מספר משתתפים, וכך הם יכולים להינות...
קרא עוד »
ינו 20, 2023
השכרת מסכי לד – כמה זה עולה?
המאמר נכתב באדיבות https://www.sharonr.co.il/ יש הרבה סיטואציות אשר בהן אנחנו זקוקים למסכי לד. זה קורה באירועים...
קרא עוד »
מרץ 27, 2022