איך לטפל בקקטוס – המדריך המלא!

קקטוסים הם צמחי בית פופולריים בשל המראה הייחודי והאקזוטי שלהם. עם זאת, צמחים אלה דורשים טיפול ספציפי כדי לשגשג בתוך הבית. להלן מדריך מלא כיצד לטפל בקקטוס.

1. אור: קקטוסים דורשים הרבה אור שמש, אז הצב את הצמח שלך באזור בהיר ומואר היטב. חלונות הפונים דרומה מספקים לרוב את האור הטוב ביותר, אך הקפידו להימנע משמש צהריים עזה שעלולה לשרוף את הצמח.

2. אדמה: קקטוסים דורשים אדמה מנקזת היטב. השתמשו בתערובת מסחרית שתוכננה במיוחד עבור קקטוסים או הכינו בעצמכם על ידי שילוב של חול, פרלייט ותערובת אדמה רגילה. לשפוך את הקקטוס כל כמה שנים כדי להבטיח ניקוז נאות ומילוי חומרי הזנה.

השקיה

3. השקיה: אפשר לאדמה להתייבש בין השקיה כדי למנוע ריקבון שורשים. בהתאם לטמפרטורה והלחות של הבית שלך, זה יכול להיות פעם בשבוע או פעם בחודש. השתמש במזלף כדי להשקות בעדינות את האדמה ולהימנע מלקבל מים על הצמח עצמו. השקה בתדירות נמוכה יותר בחורף כאשר הצמח רדום.

4. טמפרטורה ולחות: הקקטוסים מעדיפים תנאים חמים ויבשים, אך אינם סובלים טמפרטורות קיצוניות. שמור את הצמח בחדר עם טמפרטורות בין 16 – 28 מעלות. הימנע מהצבת הצמח בקרבת חלונות או פתחי חימום. חלק מהקקטוסים דורשים תקופה של טמפרטורות קרירות יותר בחורף כדי לעודד פריחה.

להמשך קריאה אודות טיפול בקקטוסים https://www.gardeninabox.co.il/post/gift-wrapping-methods

זיבול וטיפוח

5. דשן: קקטוסים דורשים דשן מינימלי, לרוב פעם בחודש במהלך עונת הגידול. השתמש בדשן מסחרי המיועד לקקטוסים, מדולל לפי הוראות האריזה.

6. הדברה: קקטוסים בדרך כלל עמידים בפני מזיקים, אך מדי פעם הם עלולים להיות רגישים לקמח או קרדית עכביש. השתמש בקוטל חרקים מסחרי או רסס את הצמח בתערובת של מים וסבון כלים כדי להיפטר מכל מזיקים. מידע נוסף באתר גארדן אין א בוקס

Blog Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
סגולותיו של שמן הארגן
שמן הארגן מכונה גם בשם הזהב המרוקאי, ולא בכדי. התועלת שלו כה רבה ובכוחו להועיל ולהשיג תוצאות נהדרות....
קרא עוד »
יונ 01, 2019
הרכב לקבלת פנים – ז'אנרים מוסיקליים שכדאי להכיר
בכל הנוגע לקבלות פנים באירועים, בחירת הז'אנר המוזיקלי המתאים ביותר נותנת את הטון לחגיגה כולה. בחירת...
קרא עוד »
יול 31, 2023
סובלים מבעיות מקום באחסון? קבלו כמה פתרונות יעילים
לא מעט אנשים מוצאים את עצמם במהלך חייהם, מתמודדים עם כמות רבה מדי של ציוד בביתם, אשר אין להם מקום לאחסן...
קרא עוד »
מאי 05, 2019