מהם ההבדלים בין פסי האטה (במפרים)?

יש מספר סוגים של במפרים. פסי האטה אמורים להאט את מהירות הנסיעה של הרכב לצורך מטרות שונות. העיריות מתקינות במפרים ברחובות שבהם חשוב לנסוע לאט כמו בכבישים מסוכנים בכבישים שחלילה היו בהם הרבה תאונות דרכים או ליד בתי ספר וגנים.

הבדלים בין פסי האטה

פסי האטה נבדלים זה מזה בכמה נושאים. לכל סוג יש יתרונות וחסרונות. פסי האטה נבדלים זה מזה כדי להתאים לתקציב שונה, לתנאי שטח שונים לסוגי רכב שונים. יש פסי האטה לכל מיני גבהים הגובה משפיע על האטת המהירות הנדרשת.

המהירות על פסי האטה היא בד"כ בין 10 קמ"ש ל 40 קמ"ש. באופן חוקי אפשר לנסוע על פסי האטה במהירות של 20 קמ"ש.

> למה צריך מעכב בעירה לעץ

סוגים של פסי האטה

יש כל מיני סוגים של פסי האטה:

  •  יש למשל פסי האטה גבוהים מפלסטיק המיועדים לנהיגה במהירות 10 קמ"ש בגובה 5 ס"מ אלה פסי האטה שמתאימים להיות מותקנים לפני שערים חשמליים, בכניסה לחניונים ולפני מחסומים.
  • עוד סוג פסי האטה מפלסטיק אליהם נוסעים במהירות של 20 קמ"ש הם מיועדים להיות מותקנים לכבישים של נסיעה לא לעצירה מוחלטת הם גם בגובה חמישה ס"מ.
  • יש פסי האטה המיועדים ל 30 קמ"ש הם נמוכים יותר בגובה 4.5 ס"מ. ככל שפסי האטה גבוהים יותר ורחבים יותר כך הם מיועדים לנסיעה איטית יותר.
  • פסי האטה נמוכים יותר וצרים יותר מיועדים לנסיעה מהירה יותר. יש פסי האטה שעשויים מחומרים שונים: יש פסי האטה שעשויים מפלסטיק וכמו כן פסי האטה מגומי. כל חומר עמיד בצורה שונה ועומד בלחץ משקל שונה יש פסי האטה שמתאימים לכלי רכב רגילים ויש פסי האטה המתאימים לרכבים כבדים.