רשם קבלנים – כל מה שצריך לדעת

על פי החלטות משרד הבינוי והשיכון יש נהלים רשמיים אשר מגדירים מי יכול לספק עבודות בתחום הבנייה. הרשם מנהל את פנקס הקבלנים ובו יש התייחסות לשירותים שהקבלן המסוים מספק ללקוחות. בנוסף קיימת התייחסות לסטטוס של הקבלן ולהיקפי הבנייה שהוא יכול לספק. קראו בהרחבה על סיווג קבלנים!

כדי לאפשר לקבלן פעילות ועל מנת לקבל אישור ורישום הוא צריך לעבור תהליך רישום. התהליך כולל מילוי מסמכים וכן תשלום אגרה נדרשת. עם סיום התהליך יוגדר הקבלן בפנקס הקבלנים כקבלן רשום, והוא יוגדר כמורשה לבצע עבודות.

עורך דין למען רישום יעיל

חשוב לזכור כי לא תמיד ניתן לבצע בצורה עצמית פרוצדורות רשמיות. לא פעם הדרך הנכונה יותר היא לפעול באמצעות עורך דין לרישום קבלנים שמבצע את הפעולות הנחוצות. מלבד לעובדה שעורך הדין מסיר מעליכם את האחריות בדבר ביצוע הפעולה הנחוצה, הוא מבטיח לכם טיפול יעיל ומהיר יותר.

שכן אין דומה ביצוע המשימה על ידי מי שמכיר את העבודה ויודע כיצד לבצע את המשימה, לבין מי שמתנסה בכך כעת לראשונה. באופן כללי ניתן אולי לפעול באופן עצמי. אך בכל מקרה לגופו יש לבדוק את מורכבות הנושא, את ההשקעה שהתהליך יתבע מכם, ולקבל החלטה בהתאם לכך.

רישום נכון ומותאם

חשוב להכיר את המונחים השונים שקיימים בהקשר של רישום קבלנים. קבלנים יכולים לקבל כיתוב לצד שמם בפנקס הקבלנים. כמו מוקפא, תלוי וכדומה. אלו מתארים את הסטטוס הנוכחי שלו ביחס לקבלת עבודה. לכל קבלן יש הגדרות ביחס לעבודה שהוא יכול לקבל על עצמו. זאת מבחינת היקפי העבודה, עבודות הנדסה, תקציבים ועוד. הרישום נועד למנוע פסדים והפקדת משימות גדולות ומורכבות בידיים של מי שאינו מסוגל לעמוד בביצוע המשימה הנדרשת.