טיפוס הרים – כל מה שצריך לדעת

טיפוס הרים

כבר הרבה שנים יש טרנד חדש בעולם הספורט והאקסטרים בארץ והוא טיפוס הרים. בארצנו הקטנה כמובן שיש לא מעט הרים לטפס עליהם, כל מיני צוקים שיוכלו לאפשר לכם להוציא מרץ, לשפר כושר, לחזק שרירים ובכך להפוך לאנשים בריאים יותר וחטובים יותר.

הטיפוס דורש מחשבה

טיפוס הרים כמו הרבה תחומי ספורט שונים דורש הרבה מחשבה, מטפס הרים טוב יודע לתכנן את צעדיו קדימה כמעט עד לפסגה מהרגע הראשון. לאורך כל הדרך יש צורך לתכנן את הצעדים, לראות כיצד אני שם את הרגליים בצורה הנכונה ביותר, איפה אני שם את היידים, איך אני משתמש בכוח של הרגליים ומתי נכון להשתמש בכוח של הידיים. כל זה ועוד הרבה בתוך תחום ספורט זה תוכלו ללמוד גם מאנשים מקצועיים בתחום וגם פשוט מניסיון. אם תתחילו למצוא אפילו קירות אשר קרובים לביתכם, תתחילו לטפס ולאט לאט תלמדו את המחשבה הנכונה שתאפשר לכם לטפס בצורה הכי מקצועית שיש.

איך לשפר כושר בשביל הטיפוס

טיפוס הרים דורש מאיתנו להיות בכושר גבוה, לכן מומלץ מאוד כל הזמן גם כאשר אתם לא מטפסים באופן קבוע במשך השבוע לשמור על כושר. לצאת לריצות בשביל הסיבולת ריאה, להרים משקולות כדי לחזק את השרירים ולעשות כל מה שנדרש על מנת שתוכלו לשמור על כושר ולטפס על ההרים בקלות.

איך אפשר להתחיל לטפס

אחד הדרכים הקלות ביותר להתחיל לטפס הרים הוא דוקא להתחיל מקירות שיש כמעט לכל אחד ליד הבית. לקבוע יום קבוע בשבוע שבו אתם הולכים ומתחילים להתאמן. כשתגיעו לשם תוכלו לראות שיש כמה רמות, יש ממש מרמת ילדים ונוער ועד רמת מבוגרים מקצועיים ביותר. תתחילו מהרמה שבה אתם מרגישים הכי בנוח, וכל פעם תאתגרו אתכם קצת ועוד קצת עד שאתם מרגישים שאתם ברמה הגבוהה ביותר. כאשר אתם מגיעים לרמה זו ואחרי כמה פעמים אתם מרגישים בטוחים בעצמכם, זהו הרגע הנכון עבורכם להתחיל לטפס הרים גבוהים ואפילו לצאת אל טיפוס לקילימנג'רו, ולעוד מקומות קשים ומאתגרים גם כן. כמו כן, מוזמנים לחפש טיפוסי הרים למתחילים ולהתחיל לטפס את ההר הקליל ביותר.