למה חשוב שיהיה לכם לוגו מינימליסטי

לוגו מינימליסטי

פתחתם עסק ואתם צריכים מיתוג? מתחילים לדמיין את הלוגו העתידי של העסק שלכם? עצרו רגע – לפני הכול, כדאי שקראו את המאמר הבא.

דמיינו שאתם מתהלכים בתערוכה, ועוברים בין התמונות השונות. תראו בוודאי תמונות שונות ומגוונות, אבל כמובן שלא כולן יתפסו את תשומת לבכם ובטח שלא את זיכרונכם. נסו לחשוב – אילו תמונות סביר יותר שתזכרו גם שנה אחרי התערוכה, ואילו כנראה שלא. אז יש הרבה קריטריונים לכך ואחד מהם הוא מינימליזם ובמילה אחרת – מיקוד.

בתמונה שבה היו המון פרטים – אנשים, בתים, חפצים וריבוי צבעים – לא תזכרו הרבה. אולי רק משהו כללי. בוודאי שלא תוכלו לציין את כל פרטי התמונה שנה אחרי שראיתם אותה. לעומת זאת, תמונה שהיה בה פריט אחד או אדם אחד, עם צבע אחד או שניים מאוד דומיננטיים, בהחלט יכולה להיחרט בזיכרונכם, ולא רק לשנה אחת, לפעמים גם לכל החיים.

ועכשיו – תחשבו על הלוגו שלכם. גם כשזה נוגע לעיצוב לוגואים הסיטואציה היא לא כל כך שונה. כשהלוגו עמוס, מלא בפרטים, מקושקש מידי ויש בו ריבוי של צבעים – לא זוכרים ממנו הרבה. לעומת זאת כשהלוגו מינימליסטי הוא הרבה יותר זכיר והוא הרבה יותר חזק. למותגים החזקים ביותר יש את הלוגואים ה"פשוטים" ביותר. כך שקל מאוד לזכור ולזהות אותם – ומה שנמצא בתודעה של קהל היעד מתורגם גם לכסף ובסוף נמצא בכיס של המותג. הלוגו של אפל למשל עשוי מתפוח נגוס, עם צורה מאוד פשוטה, אך ייחודית. הלוגו של NIKE הוא פשוט סימון של וי. הלוגו של סמסונג מורכב מטקסט ועיגול אלפסי. הלוגו של מקדונלדס מורכב מאות אחת (!) – האות m. ויש עוד המון דוגמאות. סמל אחד, צבע אחד או שניים, וטקסט. הכי פשוט – הכי זכיר.

אגב, אותו הדבר גם כשמדברים על עיצוב כרטיס ביקור. מעצב מנוסה יותר שכרטיס ביקור טוב הוא כרטיס ביקור מינימליסטי, שבו מאוד ברור מה שם העסק (דרך הלוגו של העסק) ומהם פרטי ההתקשרות. לא צריך רקעים מורכבים, אלמנטים רבים ובטח שלא צבעים מרובים. מטרת כרטיס הביקור היא לייצר נגישות ביצירת קשר עם קהל היעד ולא להקשות עליו. ברגע שכרטיס הביקור עמוס ומבולגן, קשה לקלוט את הפרטים באופן מהיר, ואנחנו לא רוצים הרי להקשות על אנשים ליצור איתנו קשר נכון? 🙂

אז רגע לפני שאתם בוחרים חברה שמתמחה במיתוג – בדקו: האם הם יש להם דוגמאות ללוגואים מינימליסטיים? האם יש להם גיוון של לוגואים שעיצבו? האם הסגנון העיצובי שלהם תואם גם לטעם שלכם? האם יש המלצות טובות על החברה? חשוב לערוך סקר שוב מקיף, גם בנושא המחיר אבל הכי חשוב – באיכות. כי הלוגו הוא חלק מהמיתוג של העסק שלכם והוא ילווה אתכם לאורך כל הדרך.