הטרדות טלפוניות – איך תדע שהוטרדת?

הטרדות טלפוניות

בעידן שלנו אנשים מתמודדים עם פניות של חברות ובתי עסק באופנים שונים. אלו הודעות אימייל או שיחות טלפוניות. גם בעניינים אלו יש חוקים וכללים אשר מחייבים כל בעל עסק באשר הוא. ולכן במידה ואדם מגלה כי חברה מסוימת פונה אליו שוב ושוב, והיא מציע לו הצעות שונות ומגוון שירותים למרות שהוא כבר ענה שהוא אינו מעוניין, השיחות הללו עשויות להיחשב להטרדות טלפוניות.

התופעה המטרידה והמוכרת

כולנו מכירים את התופעה הזו מקרוב. יש להם במאגרי המידע שלהם את כל הפרטים שלנו, והם עושים בהם שימוש; פניות חוזרות ונשנות לרכישת מנוי או מוצר, שירות או קורס. אמנם כבר בקשנו שלא יפנו אלינו עוד בהצעות אלו, ואף דרשנו שימחקו את השם שלנו מהרשימות. אבל במציאות כל זה לא קורה. מה שמתרחש בשטח זה שהחברה פונה אלינו שוב ושוב, והנציגים מנסים להציע לנו את ההצעות שלהם בלי להתייחס לבקשות שלנו.

מה אומר החוק בעניין

החוק בענייני תקשורת בסעיף 30 קובע כי המשתמש במתקן בזק בצורה שיש בה פגיעה, הפחדה, יצירת חרדה או הרגזה הרי מגיע לו עונש של שלוש שנים. כמו כן אדם שמשתמש בטלפון באופן שגורם להטרדה של אדם כלשהו  עובר על עבירה פלילית שעונשה הוא שלוש שנות מאסר. ולכן אדם שהוטרד יכול להגיש תביעת פיצויים בשל הנזק שנגרם לו בגין ההטרדה. אך כמו בכל תביעת נזיקין צריך התובע להוכיח את היקף הפגיעה וההטרדה.

מה עושים במקרה של הטרדה?

במידה ואדם מגלה כי חברה מסוימת פונה אליו למרות שהוא ביקש שלא יפנו אליו עוד, עליו לשלוח פניה בכתב ובה ידרוש הסרה ממאגרי המידע. את הפניה הזו יש לצלם כדי שתהיה בידכם הוכחה לבקשה ששלחתם. במידה והחברה ממשיכה בהטרדה יתכן ויהיה אפשרי להגיש תביעה ואולי גם לקבל פיצויים. בכל מקרה ההמלצה היא לקבל חוות דעת מקצועית של עורך דין כדי להבטיח כי אתם פועלים נכון, ואכן תגרמו לכך שהחברה תפסיק לגרום לכך להטרדות טלפוניות בעניינים שמטרידים ומעיקים על שלוותכם.

קראו עוד על: מתי נסגר תיק פלילי