מתי תזדקקו לשירותי ביובית חירום?

מערכת מים נועדה לשרת את בני האדם. להוליך את המים לשימוש אל הבתים, ולפנות מים משומשים לאחר מכן. אך כמו כל מערכת גם מערכת המים עלולה להיתקל מפעם לפעם. כאשר נוצרת תקלה כזו זה עלול להיות מורכב. שכן מערכת המים היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, לעיתים אנחנו שוכחים שיש בכלל מערכת כזו שמתפקדת למעננו. כל כך התרגלנו לנוחות וליעילות עד שכל תקלה עלולה לעצור את שגרת החיים שלנו ולגרום לעגמת נפש מרובה.

מי ביוב מציפים… אנה אנו באים?

התקלה החמורה והכי פחות נעימה היא תקלה במערכת הביוב. וזה קורה לא פעם. מי הביוב שאמורים לזרום בצינורות סגורים ואטומים ולהתפנות מהאזור בדממה פורצים לאוויר העולם בשצף קצף. הריח ממלא את החלל, הצחנה מורגשת היטב, וכולם מחפשים את הפתרון היעיל והטוב ביותר לעניין המעיק הזה.

ביובית – לפינוי מי השפכים מהאזור

זו מציאות שעלולה להתרחש בכל מקום, במיוחד באזורים ישנים בהם המבנים נבנו לפני עשרות שנים ומערכת הביוב כבר לא עושה מלאכתה כראוי. במקרה והצינורות נסתמו או התפוצצו מי הביוב יציפו את הסביבה למורת רוחם של כל הנוגעים בדבר. מה עושים? כיצד מבצעים את התיקון? מי מתעסק עם כל הצחנה הזו? השלב הראשון של התיקון הוא שאיבת מי הביוב. מדובר על פעולה שנעשית על ידי ביובית – משאית מיוחדת אשר לה מערכת שאיבה מיוחדת, הביובית שואבת את מי הביוב מהשטח ומעבירה אותם אל מכל מיוחד שהיא נושאת על גביה. המים מועברים למכון טיהור מי שפכים.

כעת ניתן לתקן את התקלה

לאחר שמי הביוב פונו מהזירה ניתן לבצע את התיקון הנדרש, כדי להחזיר את הצנרת לפעילות תקינה ולמנוע מקרים כאלו בעתיד. רק כאשר הצינורות ריקים ממים ואין במקום עומס של פסולת ולכלוך, ניגש שרברב מקצועי או קבלן ביוב לשטח כדי לבדוק מהו גורם התקלה. יש מקרים בהם יהיה צורך לבצע תיקון או החלפה של חלק מקו הביוב. במקרים אחרים שאיבת הביוב מפנה גם את המוצקים שחסמו את הצינור והמערכת חוזרת לפעילות תקינה.

Blog Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
3 רעיונות לעיצוב האמבטיה שלכם
חדר האמבטיה הוא המקום היחידי מבין חדרי הבית אשר מלבד השימוש הרגיל הוא משמש גם למקום מפלט ורוגע....
קרא עוד »
ספט 11, 2019
דווקא בימים אלה חשוב לתת מתנות לחג
חג הפסח ידוע בתור אחד החגים המשמעותיים ביותר בארץ. בכל שנה, נערכות קניות מיוחדות לכבוד החג, החל ממפות...
קרא עוד »
מרץ 30, 2020
סוגי בגדי ים – טנקיני, ביקיני ועוד..
הקיץ כבר כאן, וכדאי להתחיל לחפש את בגד הים המושלם שלך לעונה. אם בעבר היה ניתן למצוא רק שני סוגים...
קרא עוד »
מאי 14, 2019