מרפסת קטנה? 3 אופציות לעיצוב מרפסת קטנה אבל מרווחת

קשה מאד לקבוע מהן ההגדרות המדויקות של עיצוב פנים, ובהחלט ייתכנו לכך תשובות שונות ומגוונות. אך על נושא אחד כולם מסכימים, והוא השאלה הנוגעת לחלוקת החלל: אחרי הכל, עיצוב הוא במובנים רבים שאלה של תיחום חלל לאזורים, ובמקרים רבים מתעורר הצורך להזמין מעצב אך ורק לשם כך, במיוחד כאשר יש תחושה כי המקום קטן מדי.

כך, אחת השאלות הנפוצות הנוגעות לעיצוב חלל קשורה דווקא בעיצוב הגינה או המרפסת, כאשר במיוחד בבנייני קומות הגבולות הקיימים של המרפסת הם ברורים ומטבע הדברים אינם ניתנים לשינוי. אז מה ניתן לעשות במקרה שיש לכם מרפסת קטנה מדי? הכנו לכם 3 אפשרויות שייתרו עבורכם את הצורך לפנות למעצב פנים מקצועי.

1. הגדירו את הצרכים שלכם

כדי לחלק את החללים באופן נכון, חשוב להבין מה אתם עושים בשעות הפנאי שלכם, ומה אתם מצפים שהמרפסת תשמש עבורכם: בישול וצליית בשר, ישיבה בנוח, גינה קטנה, שולחן לארוחות, ריהוט לגינה ועוד. בכך כדאי לחשוב לא רק על השנים הקרובות, אלא גם על העתיד הרחוק במידה ואתם מתכוונים להישאר באותה דירה. אם יש ברשותכם ילדים קטנים למשל, חשבו כיצד חלוקתה של המרפסת תוכל לשמש אותם גם כשהם יהיו גדולים יותר, או לחלופין להקצות חללים דינמיים לשינוי הייעוד של כל אזור (חלל משחקים שיהפוך בהמשך למעין "זולה" עם ספה נוחה למשל).

2. בחירה מושכלת של חומרים ומוצרים

אל תתפשרו על רהיטים לא איכותיים ולא אסתטיים, שכן למרפסת יש פוטנציאל להפוך לחדר נוסף של ממש בבית, וחבל לא להשתמש בה. לכן, על הרהיטים וחומרי הגלם המצויים במרפסת להיות איכותיים, בטוחים ונעימים לעין, כדי שיהיו מזמינים וראויים לשימוש גם לאורך זמן רב.

3. פונקציונליות

לבסוף, זכרו כי עיצוב מרפסת קטנה יכול להיות מהנה ומחושב, אך היא לעולם לא תגשים את ייעודה לולא התנאים הבסיסיים המאפשרים נוחות ופונקציונליות: הקפידו על הצללה טובה ושקלו אפילו לשלב בה חלונות אם הדבר מתאפשר, דאגו לריצוף נעים ובטיחותי וכן דאגו לקשט אותה בצורה נעימה וייחודית לחלל זה כדוגמת מטפסים ועציצים צבעוניים, שידגישו את הגובה והאווירה ובכך יוסיפו לתחושת המרחב והשהייה הנעימה במקום.

 

מבחר מעשנות, גרילים וטאבון לגינה או לעסק בלחיצת כפתור למידע נוסף לחצו

Blog Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
תעסוקה לכל המשפחה
אנשים רבים אוהבים לשחק משחקי חשיבה ומשחקי חברה שבהם אפשר לשחק עם מספר משתתפים, וכך הם יכולים להינות...
קרא עוד »
ינו 20, 2023
איך לדובב, מדריך קצר למתחילים
דיבוב הוא משחק באמצעות קול בלבד, אותו מקליטים לצורך שימוש עבור סרטוני אנימציה או סרטונים מתורגמים...
קרא עוד »
יונ 08, 2021
רישום פלילי מופחת – כל מה שצריך לדעת
במסגרת הגיוס לצה"ל עובר המתגייס ממערכת אזרחית לצבאית ובלית ברירה מקבל על עצמו גם את חוקי המערכת, את...
קרא עוד »
אוק 12, 2021