איך שמאי מקרקעין מעריך נכס?

לפני שקונים בית, רובנו באים ובוחנים את הנכס לא מעט פעמים לפני שאנחנו חותמים על חוזה רכישה. אבל, ישנם מקרים שבהם לא משנה כמה פעמים תבקרו את הנכס, קיימות בעיות שלא תוכלו לראות בעין בלתי מקצועית ודווקא את הבעיות הללו אתם צריכים לחפש.

כאן בדיוק נכנס לתמונה שמאי מקרקעין אשר אמון על הנושא של הערכת נכס. השמאי בוחן הן את מצב הנכס והן את הסביבה שבה הוא מצוי תוך שהוא בוחן גם את המצב המשפטי של הנכס, את הזכויות בנכס ועוד ועוד דברים וזאת בכדי להגיע להחלטה המתאימה ביותר בנוגע לשווי הנכס וככזה יש לשמאי תפקיד סופר חשוב. 

מדוע כדאי לבחור שמאי שעובד בחברה ולא שמאי יחיד?

אתם צריכים לקחת בחשבון כי בשום פנים ואופן לא כדאי לכם לבחור בשמאי העובד כיחיד אלא רק בשמאי העובד בחברה. עליכם להבין שרק שמאי העובד בחברה יהיה זמין אליכם במלואו וזאת עקב העובדה כי הוא לא קורס תחת העומס בגלל שהוא שמאי יחיד. עוד נקודה שאתם צריכים לקחת בחשבון היא כי שמאי שעובד בחברה יהיה כפוף לנהלים ולביקורת וזה אומר כי ההערכה שלנו תהיה הרבה יותר מדויקת והרבה יותר טובה וזהו גם כן משהו שאתם צריכים לתת עליו את הדעת. לכן תמיד כדאי לפנות אל שמאי שעובד בחברה ולא אל שמאי יחיד ועל כך כדאי לכם לחשוב.

מדוע כדאי לבחור בשמאי ולא בעורך דין מקרקעין?

עוד נקודה שאתם צריכים לקחת בחשבון היא שלא כדאי לכם לבחור בעורך דין בשביל הערכת שווי דירה או נכס פשוט בגלל שלעורך דין אין את הידע, את היכולת ואת הניסיון לבצע הערכת שווי. רק שמאי מוסמך ויודע כיצד לבצע את ההערכה וזהו משהו שאתם חייבים לקחת בחשבון אם אתם רוצים לפעול בצורה חכמה וטובה.

Blog Uncategorized בעלי מקצוע
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
ניהול תקציב משפחה- איך עושים את זה
חלק חשוב מאוד בניהול כלכלת המשפחה הוא ניהול התקציב המשפחתי. חשוב מאוד שתדעו כי ניהול תקציב משפחתי...
קרא עוד »
יונ 27, 2021
מצגת תה משפרת עבור בתי מלון ועסקים
תה, משקה אהוב על פני תרבויות ויבשות, הוא אבן יסוד באירוח. בין אם הוא מוגש בבתי קפה נעימים, בבתי מלון...
קרא עוד »
ינו 08, 2024
איך לדובב, מדריך קצר למתחילים
דיבוב הוא משחק באמצעות קול בלבד, אותו מקליטים לצורך שימוש עבור סרטוני אנימציה או סרטונים מתורגמים...
קרא עוד »
יונ 08, 2021